sobota 26. října 2013

TUHACZ CAMPING



Tak jasně, vrcholně infantilní titulek, ale nemohla jsem si pomoct. Taky jste na základce říkali takové ty fóry, jak se co řekne japonsky/maďarsky/francouzsky...? Byly toho mraky, ale utkvěl mi pouze „hřbitov“ maďarsky a jako název článku o tuhých mýdlech se to nabízí skoro samo, že...

Není to tak dávno, co jsem chytla trochu posedlost tuhými mýdly. Původcem bylo olivové mýdlo Aristeon a pak tento článek u Trb. Jelikož jsem se před nákupy nijak převratně nevzdělávala, měla jsem za to, že pokud mýdla neobsahují povrchově aktivní látky aka chemická pěnidla a hnusy, tak je vše v pořádku a dostane se mi pouze luxusní a jemné olejové péče prakticky zabalené v úhledné kostce. Vážení přátelé, NE. Takže tady jsou ve stručnosti moje poznatky s konkrétními mýdly.

Toto mýdlo jsem koupila jako doplněk k olivovému oleji (který můžu rozhodně doporučit, hrozně mi chutná, ale nejsem žádný velký znalec, takže je klidně možné, že seženete za stejnou cenu něco daleko lepšího, nicméně já jsem spokojená maximálně). Jen tak, přece tam nenechám ležet něco kosmetického, že ano, navíc jsem v tu dobu měla šílený záchvat atopického ekzému a chtěla jsem ho na to vyzkoušet.
Po první sprše jsem ho odložila, protože vůbec nepěnilo, což je samozřejmě dobře, ale mě to strašně štvalo a vůbec jsem si nepřipadala umytá. Pak leželo dlouho v prádelníku, než mě jednou něco osvítilo a umyla jsem si s ním vlasy.
Mám velmi jemné vlasy barvené už několik let výhradně hennou, takže jedu striktně v bezsilikonové péči a čím víc přírody, tím víc adidas. Nepoužívám kondicionéry, vlasy většinou v pohodě rozčešu a každý kousek objemu navíc se počítá. Aristeon nejen, že na vlasech pěnil (???), ale vlasy jsou po něm super, heboučké, úžasně lesklé a s hennou se snáší výborně. Jemnější vlasy může při častějším použití zatěžovat, přece jen je tam toho oleje asi dost, ale na prostřídání nebo na cestovaní je to pro mě značka ideál a to zejména od doby, co lush začal měnit složení výrobků a já už šampuky nesnesu.
Ještě jednou jsem ho pak zkusila na tělo, ale pořád stejný a fakt mě to nebaví.

L’Occitane Jasmin a Bergamote
Tohle mýdlo jsem si koupila jen a jen kvůli vůni, L’Occitane je taková ta příroda na baterky, takže mě nepřekvapilo, když jsem tam našla glycerin (na kterém tedy nic až tak špatného není, ale při každodenním použití by mohlo mýdlo dost vysušovat). Ale vůně se mi líbila moc, je z té jejich nové super truper luxusní kolekce „de Grasse“, což je všechno moc krásné, ale pardon, opravdu si nekoupím parfém od L’Occ za cenu, za kterou seženu Lutense, a to ani když je to až úplně z Grasse.
Mýdlo pění, voní všude kolem, na kůži se vůně neudrží, ve vlasech taky ne (ale mně se tedy nedrží vůně ve vlasech tak nějak obecně, možná by někomu jinému držela), ne/vysušuje tak normálně (tj. nemusíte se hned namazat, pokud nemáte moc suchou kůži, asi se nemusíte namazat vůbec, ale opakovaně bych to nezkoušela), vlasy po něm mají pěkný objem, ale jsou dost matné, což mi trochu vadí. Prostě ideální prádelníková záležitost, oblečení voní, ale zas ne tak, že by to třeba rušilo váš parfém.

Pure Fiji Bílý zázvor
No tak dobře, taky kvůli vůni. Jsem z ní unešená a to mýdlo je prostě nejlevnější, co se dá od nich pořídit. Zkoušela jsem šampon, ale nijak přehnaně mě nenadchl (myslím tak, že bych ho chtěla za nějakých těch 400) a vůně mi ve vlasech nezůstala. Zkoušela jsem i tělové mléko, to je nádherné, ovšem je v něm dimeticone a to já nemůžu. Chci ještě prozkoumat složení oleje, ale bojím se, že se tam nějaký ten silikonek taky vetře, aby to nebylo moc mastné...
Mýdlo myje, maličko vysušuje, ve sprše voní daleko míň než v prádelníku, vlasy jsou ok, matné jen trochu, vůně v nich drží maličko, ale to bude fakt asi mnou...
Asi taky bude trávit většinu času v prádelníku...

Jsem blbá, blbá, blbá a nepoučitelná, neboť jsem si opět koupila něco, co vychválila půlka blogosvěta.
Ale odolali byste, když je to zabalené v palmovém listu s popisem, že  „léčivé mýdlo s výtažky ze stálezeleného stromu Nimba je určeno především lidem s podrážděnou, svědivou nebo suchou a citlivou pokožkou. Ručně vyrobené mýdlo obsahuje rostlinné oleje, které jsou lisovány za studena a aloe vera gel. Nimbové mýdlo velmi jemně pročišťuje pokožku, ale zanechává ji chráněnou. Při jeho používání oceníte zklidňující účinky na vaši pokožku“? Jsem nekonečně naivní nebo byste si to taky s důvěrou dali na obličej, protože nemáte kůži ani podrážděnou, ani suchou, ani svědivou, naopak se vám ji povedlo dát konečně do skvělé formy, takže vám to může jen prospět? No, takže neprospělo, po třech použitích jsem měla pleť strašnou, nevyhovuje mi ani na tělo. Bývalo by bylo adeptem na tuhý šampon, po pár použitích jsem ovšem zjistila, že extrémně rychle vymývá hennu, takže taky nic. Poputuje k muži.

Láska na druhý pohled. Po rozbalení mě totiž strašně zklamala vůně – absolutně nevoní růžově, ale prostě jako normální prací mýdlo. Jednou jsem ho zkusila na tělo a odložila do šuplíku, kde leželo, dokud jsem nepotřebovala umýt štětce a neměla čím... 
Takže na štětce je to naprostá špička a za tu cenu se rozhodně vyplatí, pokud byste ho měly jen na to, vydrží vám věčnost. A protože se tak pěkně osvědčilo, dala jsem mu druhou šanci a při té příležitosti jsme zjistila, že při opakovaném použití na tělo působí dokonce i trochu hojivě (nimbové auroville by si k němu mohlo skočit pro nějakou radu) a nijak přehnaně nevysušuje, v podstatě stejně jako sprchové gely Alverde (už delší dobu nepoužívám jiné, takže nemám srovnání s dalšími).

Mastic Spa liftingové mýdlo na obličej
Značka se k nám přestává dovážet (říkali v Biooo v Kotvě), takže k sehnání asi už jen zbytky na internetu. Toto mýdlo jediné prošlo obličejovým testem a je hodně příjemné. Žádných zázračných účinků jsem si nevšimla (o účincích speciální pryskyřice, kterou obsahují všechny přípravky MS si můžete přečíst tady), ale voní moc krásně a nevysušuje vůbec. Používala jsem ho cca tři týdny po odlíčení micelárkou a čistí naprosto standardně. Liftingový účinek neposoudím. Složení na něm nebylo, něco jsme našla na ofiko stránkách, ale jelikož nevím, jestli je to přesně ono, nic nezaručuji, ale pokud ano, tak z mého pohledu teda žádná hitparáda...

Poučení na konec
Pokud chcete, aby mýdlo pěnilo, potřebujete takové, které obsahuje palmový nebo kokosový olej. Kokosový olej ovšem dost vysušuje, takže záleží i na poměru (který se ovšem většinou nikde nedočtete). Další problematickou složkou je glycerin, který sice váže vodu, takže pokožku zvlhčuje, ovšem váže na sebe i vodu obsaženou v pokožce samé, takže ji tím pádem následně vody zbavuje a při každodenním použití může vysušovat.
Čistě olivová mýdla jsou skvělá, pokud se přenesete přes to, že nepění, trochu lepší to je pouze v případě hodně měkké vody. Zkoumala jsem i možnost vlastní výroby, ale asi se do toho nepustím, minimálně zatím, je to na můj vkus moc na dlouhé lokte.

Co vy a tuhá mýdla? 


8 komentářů:

  1. Tak to je dobrý, mě cca před měsícem taky popadla mýdlová mánie, všechny sprcháče a šampony jsem vecpala muži a teď už jen mydlím. Na vlasy to ajurvédské v banánové krabičce, chvíli to trvalo, ale už se s mými vlasy kamarádí a já je konečně nemusím mýt každý den. Na obličej a tělo čistě olivové z Čarovného mlýna, je opravdu hodně jemné, asi ho prubnu i na mimino. Jen míň pění a je dost měkké.
    V šuplíku čeká na vyzkoušení 20% Aleppo, Dr. Bronners peprmintové a hlavně nábuluské s kozím mlékem, na to se moc těším.
    Ta mýdla mi dělají pocitově tak nějak dobře, je to prostě úplně jiný zážitek, než se mýt sulfátovým sprácháčem; škoda, že jsem na to přišla až teď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z toho mám právě taky tak nějak lepší pocit, absolutně nechápu, proč :-) I na ty vlasy. To ajurvédské jsem používala dlouho a chtěla jsem změnu, ale myslím, že s ek němu časem zas vrátím. Mám teď "normální" šampon (Natura Siberica) a je moc fajn, strašně se mi líbí balení, s obsahem jsem dost spokojená, ale prostě mi tak nějak už nevyhovuje ta forma, no... A teda to tvoje olivové bych ráda prozkoumala...Že je měkké by právě mělo znamenat, že je tam hodně oleje a málo hydroxidu, což je fajn.

      Vymazat
  2. Tak já tuhé mýdlo na ruce, na vlasy, na prádlo a do prádelníku :) Na tělo nejlíp sprchové oleje :) Zkusím mrknout na ten Aristeon, potřebuju něco na prostřídání Neelyadi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neelyadi proti němu dost vysušuje, takže jako kombinace by to mohlo být fajn. Já mám sprchové oleje moc ráda, ale jak to nepění, tak toho na sebe plácám strašně moc a je to pak dost neekonomický :-) Zkoušela jsem dávkovat tolik, jak uvádí Hádek a fakt to jde, ale já z toho nic nemám, když na sebe plácnu deset kapek něčeho. To je obecně můj problém s olejema, já mám strašně ráda tu konzistenci, takže mám tendenci to na sebe lít, což třeba na obličej není úplně ideálka, když člověk nechce vypadat jako kobliha.

      Vymazat
  3. Aha, tak mně pár kapek stačí, i obyč sprcháč mi vydrží skoro půl roku (250 ml), CJ to má za měsíc pryč a já nechápu, co s tím dělá, to pije nebo co.....:D Sakryš, mně právě přijde, že Neelyadi mi časem nechává mastné kořínky, tak občas musím umýt něčím, co odmašťuje....Tak asi skončím u Seaniku...

    OdpovědětVymazat
  4. Jo a vlastně mám ještě tuhé mýdlo na obličej :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhé mýdlo v prádelníku, jinak jsem na to tekutý ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Na mytí těla mi tuhá mýdla moc nevyhovují, ale na obličej používám už několik let právě tuhé mýdlo od Mastic Spa - Fana. je na problémovou pleť a já ho prostě miluju! Neodličuji se ničím jiným, jen občas po něm použiji ještě pleťovou vodu. Původně jsem si ho kupovala kvůli jeho nádherné vůni! Do ní jsem se doslova zamilovala. Pak trochu změnili složení a změnila se i ta vůně, ale používám ho stále. A po tvém připomenutí, že u nás tato značka končí, jsem si ho objednala do zásoby. Já můžu všechno, co je původem řecké :-D. Ale jinak jsem spíš na tekuté věci.

    OdpovědětVymazat